lauantai 26. marraskuuta 2011

Viimeistä viedään :( ja ikävä tulee...

Huomasin yhtäkkiä et mähän valmistun kolmen viikon päästä jos siis saan näytöt läpi ja et täähän taitaa olla mun vika työharjoittelupäiväni :O  OUNOU!!
Beatista on tullu mulle olohuone ja on kyl tosi outo fiilis et en lauantaiaamusin enää herää Beattiin ja aloita näin mun lauantaita. Mut mä kyl luulen et tuun moikkaileen tänne viikonloppusin ja touhuaan aina ku tääl jotain tapahtuu, et menossa mukana edelleen :) ^^
Aika on mennyt ihan äärettömän nopeesti. 2 vuotta vierähti tosi nopeesti ja tässä sitä ollaan ja viimeisiä viedään koulun suhteen. Oon onnellinen et koulu loppuu kohta koska työn, koulun työharjoittelun, koulutehtävien, kodin ja sosiaalisen elämän sovittaminen yhteen on aika raskasta :D Mut samalla tulee haikee fiilis et tää tohina loppuu ja ei enää kuulu johonkin yhteisöön (koulu). Voi hetken aikaa mennä ennen kun tajuaa et ei tarvi juosta duunist kouluun ja koulust suoraa nukkuun, vaan et mul on vapaa-aikaa sit taas.


Vielä en o ehtiny miettimään mitä tapahtuu koulun jälkeen mutta olis hyvä kyl alottaa nää hommat heti et tatsi pysyis. Ja tietty vaikeempi lähtee alalle jos aikaa on kulunut valmistumisesta paljon. Paljon mietityttää et palkolliseks vai vuokratuolille? Oma liike olis kiva mut ei ehkä ajankohtainen ihan vielä kun olis hyvä oppia työ eka kunnol ja sitten vasta miettiä noita asioita.

Onko kellään mulle ideoita tai vinkkejä mitä kannattais tehdä valmistumisen jälkeen? Tai onko ketään kuka on miettinyt samoja asioita tai on samas tilantees munkaa? Olis kiva kuulla mitä muut on miettinyt tai tehny :)


Superkivaa lauantaita kaikille! 
-Elle-

13 kommenttia:

  1. Rohkeesti vaan! :) Harmi että joudut jättää beatin. Se oli varmaa mukava paikka työskennellä

    VastaaPoista
  2. elle miksikäs valmistut? :) minkä ikäinen olet?

    VastaaPoista
  3. Onkos Beati:n mahdollista päästä oppisopimuksella? :)

    VastaaPoista
  4. Itse valmistun keväällä kosmetologiksi ja samoja juttuja olen pohtinut mutten ole päässyt vielä mihinkään lopputulokseen. Pääasia tosiaan olisi ettei tekeminen katkea...

    VastaaPoista
  5. Anonyymi:
    Kiitos kannustuksesta :) On kyl harmi jättää Beat mutta onneks Beatin jengi on mun hyvii kavereit ja asun täs suht lähellä et tullaan kyllä näkeen paljon :)

    Anonyymi:
    Mä valmistun parturi-kampaajaks ja oon 28v

    Maiju:
    Olen samaa mieltä että ei tulisi katkoja tuohon tekemiseen. Onneksi täs on vielä hetki aikaa miettiä mitä meinaa

    VastaaPoista
  6. mikset jää beattiin?

    VastaaPoista
  7. Itse valmistuin viime keväänä parturi-kampaajaksi ja menin valmistumisen jälkeen palkalliseksi yhteen kampaamoon. Ajatuksena saada vielä hieman kokemusta ja tuntumaa itse työstä. Kesänolin töissä ja nyt syksyllä perustin toiminimen ja olen tuolivuokralla tällähetkellä. Voin sanoa että mun kohdalla ainakin oli ehdottamsti plussaa tuo muutama kk jonka olin palkallisena, mutta nyt en enää vaihtaisi yrittäjyyttä pois mistään hinnasta. Tsemppiä! Asioilla on tapana järjestyä :).

    VastaaPoista
  8. E: Beatis on 3 paikkaa ja kaikki jo varattu ja tosiaan aluksi olis hvä mennä palkolliseks mikä ei myöskään Beatis onnistus kun siellä kaikki on yrittäjiä :)

    Anonyymi: Kiitti viestistä :) Kyllä se varmasti on niin et kannattaa olla eka jossain palkollisena ja sit ruveta miettimään muita juttuja koska hyvä hankkia kokemusta myymälätyöstä eka.

    VastaaPoista
  9. heips anonyymi elikkäs me ei kyllä tällä hetkellä varmaankaan pystytyä ottamaan ketään oppisopimukselle koska meillä tosiaan on vaan 3 paikkaa missä työskennellä ja ollaan aika paljon samaan aikaan töissä eli et ei oikeen pääse tekemään mitään alan töitä kauheen usein.

    VastaaPoista
  10. Olis kiva jos ketään kirjottais jonkinlaisen tarinan miten on päässyt tohon pisteeseen missä nyt ootte :) koulutukset ja oman liikkeen perustaminen?

    Itse oon nyt lukiossa ja harmittaa vähän kun en lähtenyt parturi-kampaaja linjalle heti alkuunsa.
    Mitä mieltä ootte yksityisistä ja oppisopimus hommista?

    VastaaPoista
  11. itse olin töissä kampaamossa koko koulun ajan ja jatkoin suoraan valmistumisesta, mutta oli tietty helpompaa kun sai jäädä samaan paikkaan. Silti, suosittelen hankkimaan töitä melko pian, ettei laiskuus iske (esim. luokkakaveri edelleen subwaylla, koska ei ole valmistumisen jälkeen jaksanutkaan nähdä panosta työnhakuun).
    Tsemppiä ja onnea valmistumisesta! :)

    VastaaPoista
  12. Mikaela:
    http://beatissa.blogspot.com/2011/08/yrittajyydesta.html Tollanen yrittäjyyspostaus löytyypi täältä. Myös ihan ensimmäinen postaus kertoo Beatin historiasta.

    Yksityiset koulut on usein niin nopeita, ettei siinä muutamassa kuukaudessa välttämätä opi sisäistämään niin paljon asiaa kuin pitäisi. Täytyy olla ite tosi aktiivinen ja kiinnostunut alasta.
    Oppisopimus on ihan jees, jos on kunnon mentori sielä työpaikalla.

    VastaaPoista
  13. Dirtbag: Kiitos :) Näytöt meni läpi ja tänään haetaan todistukset koululta jeeee.
    Joo tota mä pelkään just et jos en nyt tee aloitetta nii jämähdän Itellalle missä tällä hetkellä työskentelen. Pitäis vaan olla rohkea ja tehdä asialle jotain. Askarruttaa vaan et palkka tulee laskeen näin alussa mutta jostainhan se on aina aloitettava.

    VastaaPoista