lauantai 1. maaliskuuta 2014

Bleach

Välillä tuntuu, että näissä hommissa oma tukka unohtuu ja hyvä että muistaa edes katsoa peiliin työpäivän aikana. Mulla on kulunut viimesestä tukan värjäyksestä varmaan jo useempi kuukausi, joten tällä hetkellä hiusten väri taitaa olla aika "luomu". 
Oon jo useemman viikon miettiny että näin kevään tullen ois kiva olla vähän vaaleempi. Sopivaa hetkeä tukan värjäykseen ei oo löytyny. Tänään kuitenkin pääsin vihdoin meidän työharjottelija Eeron käsittelyyn.

Eli tarkotuksena oli tosiaan tehdä kirkas vaalee väri tähän mun tukkaan. Yleensä oon sen verran laiska värjääjä et en jaksa tehdä tätä kunnolla. Nyt kun mulla kerran oli apulainen tässä hommassa niin päätettiin tehdä väri ilman mitään turhia kikkailuja.

Alla lähtötilanne:
Alotettiin homma ihan "perinteisellä" vaalennuksella eli tällä kertaa käytössä Redkenin up to 7 vaalennusaine ja 6% hapete. Mulla vaalenee hiukset yleensä aika helposti mutta annettiin aineen kuitenkin muhia ihan rauhassa about 45min.
Vaalennuksen jälkeen tukka olikin sitten mukavan keltasävynen. Tarkotus ei alunperinkään ollu jättää sitä tähän tilanteeseen, toisin kun yleensä, vaan pistää sopiva taittosävy samantien tähän päälle.
 
En lähteny tällä kertaa kikkailemaan ton sävyn kanssa sen enempää vaan sekotin aikasemmin hyväks todetun varman vaaleen. Sekotuksessa Redkenin shades eq gloss: 09V (10g) 09T (5g) Clear (15g) ja hapete 2% (30g). Ne jotka tuntee redkenin värejä ni varmaan tietää että tommosella sekotuksella saa aika varman vaaleen joka ei kuitenkaan taita liikaa harmaaseen.
Tässä vielä lopputuloksesta muutama kuva. Valaistus kuvissa ei ehkä ollu paras mahdollinen mutta lopullinen sävy oli juurikin sellainen jota halusinkin. Nyt sit vaan odotetaan parin viikon tyvikasvua niin väri on vielä enemmän mun mieleen! ;)

Mitäs tykkäätte? Eiks blondeilla oo aina hauskempaa? =D

Paavo

3 kommenttia:

  1. Teille sopii kaikki värit niin hyvin!

    VastaaPoista
  2. Kiva tukka, ja kevättä vasten (tänään alkoi kevät!!!) vaalea on ehdottomasti paras vaihtoehto!

    - Kipsu

    VastaaPoista