tiistai 4. helmikuuta 2014

Kiitos ja näkemiin!

Mistäs sitä oikein alottais? Mä olen todella onnekas ihminen, kun oon saanut aina tehdä sitä työtä mitä oon pienestä saakka halunnut. Tiedän että kaikille oman "kutsumusammatin" löytäminen ei ole ihan itsestään selvä juttu. Koen että se mitä teen työkseni, hyvin pitkälti määrittelee mut ja sen kuka olen. Kampaaja-Tytti. Hiukset ovat mulle suuri intohimo ja kiinnostuksen kohde, mutta pidän myöskin kaikesta muusta ammattiini liittyvästä; vuorovaikutuksesta, ihmisistä, luovuudesta, kehittymisestä, osaamisesta ja uuden oppimisesta. Jollain kierolla tavalla tykkään myös pienestä stressistä ja paineen alla työskentelystä. Ihminen viettää töissä niin suuren ajan elämästään, että kyllä työstänsä pitää voida nauttia. Kasista neljään jossain konttorissa istuminen tukehduttaisi hetkessä tälläisen hölösuisen taiteilijasielun ja olisin varmaanti todella onneton (ei sillä ettei kyseinen työ voisi olla jonkun muun intohimo!). 

Mä oon onnekas myös siksi että mulla on paljon asiakkaita. Ihania asiakkaita. Toiset ovat käyneet mulla laittamassa tukkaa jo vuosia, tai ennen kuin edes olin kampaaja. Kyllä sitä kieltämättä tuntee itsensä aika tärkeäksi henkilöksi, jos asiakas seuraa sua vuodesta toiseen, paikasta paikkaan, tuo sulle syksyllä villasukat tai viinipullon, odottaa sua lomalta, vaikka tukka olisi pitänyt jo aikoja sitten leikata. Parasta on kun asiakas halaa sua tyytyväinen hymy korvissa ja lähtee kirmaten ulos liikkestä. Aika antoisaa. Tartteeko mun edes mainita miten onnekas oon mun työkavereista ja työpaikasta???

Nyt on kuitenkin tullut sellainen "etappi" mun elämässä, että on aika jättää sakset sekä sudit hetkeksi, ja siirtyä toistaiseksi vähän toisenlaisiin tehtäviin. Keskittyä johonkin aivan muuhun.
En oo muuten ikinä elämässäni saanut näin paljon kukkia ja paketteja, kuin mitä viime viikkoina asiakkaat on mulle roudaillu. Kiitos ihan mielettömästi kaikille! Voin kertoa että fiilis on outo, häkeltynyt ja haikea. Oon ollut sen verran työlleni ja Beatille omistautunut tyyppi, että menee hetkinen totutellessa toisenlaiseen arkeen. Tulen kyllä kovasti ikävöimään kaikkia ja kaikkea. Tää on meidän koko duuniporukalle uusi tilanne ja veikkaan että mun poissaolo tulee pikkusen näkymään myös täällä blogin puolella, sillä oon yleensä ollu meistä se ahkerin kameran kanssa heiluja ja bloggailija (vaikka kyllä noi murmelit lupas tätä aina välillä päivitellä!). Ehkä mä vielä palaan joskus. Ja te sielä töissä; Keep up the good work! Mulla on tajuton ikävä jo nyt.

Tytti

Ps. No hei ketä mä oikein huijaan! Luuletteko oikeesti että osaan muka pysyä kauaa poissa?! ;)

16 kommenttia:

  1. so much love ja paljon sydämiä<3 onnea ja hymyjä :)
    -s

    VastaaPoista
  2. Tottakai tulet päivittelemään mammalomallakin! ;) mutta muista ennenkaikkea nauttia! onnea ja ihania hetkiä! <3

    VastaaPoista
  3. Hei Tytti, ihan kun lukisi omaa sepustusta tuosta unelma-ammatista. 5-vuotiaana ilmoitin äidille, että musta tulee sitten parturi! Ootte tehnyt ihan mahtavan työn tuon liikkeenne kanssa ja olen todella otettu että saan nyt olla siellä töissä!!! Pidä huoli itsestäs ja masu-asukista. Kyllä ne työt odottaa. :) Kohta mullistuu koko maailma kerta heitolla ja se on jotain mitä et voinut koskaan kuvitella... kun pala sydämestä juoksentelee ruumiisi ulkopuolella... Tai no, syö ja nukkuu <3
    -Hanna-

    VastaaPoista
  4. Mun hiukset on ollut onnellisimmillaan joka kerta, kun oon käynyt istumassa sun tuolissa, joten hiusteni (ja itseni) puolesta toivon sulle pikaista paluuta töihin. Haluan toivottaa oikein ihanaa vauva-arkea ja kaikkea hyvää! :)

    VastaaPoista
  5. Onnea tulevan pikkuisen johdosta ja ihanaa mamma"lomaa"! :) itse vasta pari kertaa ehtinyt sun tuolissa istahtaa mutta nekin vähäiset kerrat ollut enemmän kuin tyytyväinen! Toivottavasti Noora korvaa ;D Mutta nauti vapaista!

    VastaaPoista
  6. Ihanaa vauvalomaa<3

    VastaaPoista
  7. ihanin typy ja parhain kampaaja, ever! tulis jo ulos tuo maha-asukki, en malta oottaa :-)

    VastaaPoista
  8. Onnea ja mukavaa mammalomaa, Tytti! Näinkin sut eilen neuvolassa, kun olin lapseni kanssa :)

    VastaaPoista
  9. Hanna: En malttais odottaa <3 Mä tuun välillä kurkkii teitä!

    Mira: Kiitoksia :)

    Leenu: Vau mielettömän kiva kuulla! Kiitos kovasti :)

    Anonyymi 14.54: Uskon kyllä et Noora hoitaa homman! Paljon kiitoksia <3

    Anonyymi 5.03: Kiitos, tää on kyllä aika ihanaa, vaikkei vielä vauvaa olekkaan :D

    Pauliina: No en malttais minäkään! ihanin Papu!

    Anonyymi: Kiitos paljon!! :)

    Cassie: Voi kiitoksia. Heheh vähän kiireessä juoksin neuvolaan ;)

    VastaaPoista
  10. Kävin siis yhdellä kampaajalla teettämässä tuon työn ja sain maksaa itteni kipeeksi siitä, en oo ennen tullu ajatelleeks että vois noin paljon maksaa :o 160 euroa..Moips! Ihan mielenkiinnolla kysyn teiän hintahaarukkaa seuraavanlaisesta :tummalle tyvelle värinpoisto yhden kerran, tuhkanvaalea hiusväri koko päähän ja n. 3 palkkiraitaa turkoosia... Hiusten pituus siis olkapäille ulottuva, eikä paksuuskaan ole päätä huumaava! Menipäs hassusti teksti kun välillä antaa kirjottaa tähän kenttään ja välillä ei, hope so vastaatte mahd. Pian :)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi: En oo ihan varma ymmärsinkö nyt sun kysymyksen oikein mutta tosiaan aika monimutkaselta väriltä kuulostaa jos siis tarkotus on ensin vaalentaa tyvi ja siihen laittaa vielä väri päälle. Vähän riippuen hiusten pituudesta ja paksuudesta voi meilläkin hinta olla tuolla reilussa 100-120€ ja kulunut aika myös vaikuttaa hintaan.

    Tais tulla nyt erittäin sekava vastaus! =D

    VastaaPoista